Minulý rok na Agritechnike v nemeckom Hannoveri bola predstavená prepravná cisterna Tetraliner. Teraz prichádza najväčší európsky výrobca cisterien spoločnosť JOSKIN s model Q-Bigliner. Cisterna je určená predovšetkým poskytovateľom služieb, prevádzkovateľom bioplynových staníc a tým, ktorí potrebujú materiál v cisterne prepravovať na stredne dlhé vzdialenosti (napríklad preprava do kontajnerov umiestňovaných na okrajoch polí). Q-Bigliner bol postavený na šasy Eurolineru – trojnápravovej cisterne s pevným tiahlom (oproti Tetralineru s natáčaním). Nádrž je kompaktná vďaka svojmu veľkému priemeru 2300 mm, čím je zabezpečená dobrá manévrovateľnosť či už v smere jazdy dopredu alebo dozadu.

Možno vám príde nadpis tohto príspevku trochu zvláštny, ale ako čo najvýstižnejšie charakterizovať Manitou MHT 14350? Je to naozaj Herkules medzi teleskopickými manipulátormi. Áno, dedukujete správne ako z označenia vyplýva, ide o teleskop s výškovým dosahom13,6 m a neuveriteľnou nosnosťou 35 ton, čo robí z Manitou MHT 14350 najväčší teleskopický manipulátor na svete. Táto vysoko nadštandardná kapacita predurčuje aj obrie vysoko nadštandardné propozície tohto stroja. Dĺžka skoro 11 m, šírka 3,5 m a výška slabé 4 m robí z MHT 14350 neprehliadnuteľnú dominantu každej prevádzky. Samotná hmotnosť stroja je gigan tických 69 ton, ktoré uvádza do pohybu šesťvalcový motor Mercedes o objeme 7,7 litra s výkonom 350 HP spĺňajúci

Matrot, francúzsky výrobca samohybných postrekovačov, predstavil tento rok v Paríži na medzinárodej výstave SIMA nový model samochodného postrekovača s názvom Falcon.

Postrekovač je postavený na úplne novej platforme. Všetky kolesá sú nezávisle pneumaticky odpružené. Základná svetlá výška je 1,8 metra. Pri zachovaní celkovej výšky 4 metre. Rozchod kolies je v základe 3 metre. Ako opciu je možné zvoliť hydraulicky nastaviteľný rozchod od 3 do 4 metrov. Falcon je osadený motorom Cummins o výkone 380 koní. Motor je vybavený filtrom pevných častíc, čiže spĺňa prísnu emisnú normu Euro 3B bez použitia AdBlue. O pohon sa starajú štyri hydromotory. Vysoký výkon tohto stroja predurčujú aj

Zdá sa, že sa blýska na lepšie časy a na Slovensku sa rozbiehajú stavby zložitejších diaľničných úsekov v okolí Žiliny. Ide hlavne o tunely, ktoré sú v týchto terénnych podmienkach nevyhnutnosť. Manitou so svojimi rotačnými teleskopmi nemôže samozrejme ostať v tejto situácii bokom. Pretože Manitou MRT sa v týchto aplikáciách mimoriadne osvedčili. Za posledné dva mesiace boli do tejto oblasti dodané tri “rotačky“ Manitou MRT 1840 Easy vybavené aj pracovnými plošinami.

Dva stroje smerovali na tunel Višňové, po jednom na západný resp. východný portál.

Tunel Višňové je diaľničný dvojrúrový tunel vo výstavbe s dĺžkou 7 520 metrov,

Moreau Agri Life - Archív